תואר במנהל עסקים

תואר במנהל עסקים מועדף על רוב הלומדים כתואר שני. הדבר נעוץ בעובדה שהתואר כשלעצמו לא מקנה לסטודנטים אפשרויות רבות, ועל כן הם בוחרים ללמוד את התחום כתחום משלים למקצוע שהם כבר למדו.

בעולם האקדמי, תואר במנהל עסקים אמנם מציב דרישות קבלה כל שהן, דרישות שמשתנות ממוסד למוסד, אך לרוב, אם עברת את גיל שלושים, סביר להניח שתתקבל\י ללא שום דרישות. לכל היותר תעודת בגרות, או מכינה. במספר מכללות, ניתן להתקבל אף ללא התאמה לדרישות, ולהתחיל ללמוד תחת הגדרה של סטודנט על תנאי.

עובדה זו מעמידה בסימן שאלה את חשיבותו של תואר במנהל עסקים, ואת התועלת בעצם היותו תואר, הן לסטודנט, והן למעסיקים עצמם. האם מעסקים דורשים תואר במנהל עסקים? בדיקה פשוטה באתרי הדרושים וגופי סקרים וסטטיסטיקה מראים באופן ברור וחד משמעי שישנה דרישה לניסיון וידע בניהול עסקי, ללא שום קשר לדיפלומה אשר קרויה בפי כל "תואר".

תואר במנהל עסקים מסתעף למספר התמחויות, ופעמים שניתנות לו הדגרות מגדר, כגון: תואר ראשון במנהל עסקים לדתיים, תואר ראשון במנהל עסקים לנשים וכדומה. כמו כן, ברוב המקרים ניתן לשלב את התואר עם תחומים מקבילים, דבר שנפוץ מאוד לאו דווקא במוסדות טיפוסיים כגון הבינתחומי וכדומה. על כן, ניתן ללמוד תואר במנהל עסקים למנהלים, תואר במנהל עסקים עם התמחות לשיווק, מימון, ואף ניהול ענפים חברתיים, כגון מנהל עסקים עם התמחות לניהול ספורט ובריאות.

אין ספק שמשך זמן הלימודים מלאה ביחס לכמות החומר הנדרש על מנת לצאת לשוק העסקים, שוק שלרוב אין לו דרישה אצל מעסיקים, ועיקר התחום משמש תועלת לעצמאיים, מנהלים בתפקיד שמעוניינים בתוספת משכורת, ובעלי תואר ראשון שרוצים להדר עצמם בתואר נוסף וקליל.

אך למען האמת, שיחות יזומות עם יזמים ובעלי עסקים מצליחים, מלמדים שאין להצלחתם ולו קשר קלוש לתואר במנהל עסקים שאותו הם למדו. מה שמביא איש או אישה לעמדה של הצלחה בעולם העסקי, הוא ניסיון ופרקטיקה שכמעט ולא ניתן לרכוש במוסדות להשכלה גבוהה השונים, אלא על ידי מנטור עסקי שצבר ידע וניסיון בשוק העסקים הישראלי.

אם מעניין אתכם ללמוד את עולם העסקים, ולהפוך להיות יזמים שיודעים להפוך כל דבר לכסף, אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולהתרשם מתוכנית הלימודים שלנו, מהבוגרים שיש להם הרבה דברים טובים לומר על אבי בן שבת, ועל ההצלחות העסקיות והכלכליות שהם הגיעו אליהם בעזרת הקורסים שלו.

השארת תגובה